close

The winner takes it all -- ABBA

I don't wanna talk
About the things we've gone through
Though it's hurting me
Now it's history
I've played all my cards
And that's what you've done too
Nothing more to say
No more ace to play

The winner takes it all
The loser standing small beside the victory
That's her destiny

I was in your arms
Thinking I belonged there
I figured it made sense
Building me a fence
Building me a home
Thinking I'd be strong there
But I was a fool
Playing by the rules

The gods may throw a dice
Their minds as cold as ice
And someone way down here
Loses someone dear
The winner takes it all
The loser has to fall
It's simple and it's plain
Why should I complain

But tell me does she kiss
Like I used to kiss you?
Does it feel the same
When she calls your name?
Somewhere deep inside
You must know I miss you
But what can I say
Rules must be obeyed

The judges will decide
The likes of me abide
Spectators of the show
Always staying low
The game is on again
A lover or a friend
A big thing or a small
The winner takes it all

I don't wanna talk
If it makes you feel sad
And I understand
You've come to shake my hand
I apologize
If it makes you feel bad
Seeing me so tense
No self-confidence
But you see
The winner takes it all
The winner takes it all...

勝者為王       阿巴合唱團

我不想談
關於剛剛發生的事
儘管那傷害了我
但那已成了歷史
我打出了每一張牌
你也一樣
再也無話可說
再也沒有王牌

贏家通吃
輸家卑微的站在勝利旁邊
那是他的命運

躺在你懷裡
認為我屬於那裡
我嘗試找到意義
在我面前築起一道籬
築成一個家
以為我會很堅強
但我真是傻
一切都照規矩在玩

眾神丟了個骰子
他們的內心冷酷如冰
在下面的某個凡人
失去了心愛的人
勝者拿走一切
輸家一敗塗地
那是理所當然
我能抱怨什麼

但是,告訴我她吻你的時候
像我吻你一樣嗎?
感覺一樣嗎?
當她呼喚你名字的時候
在內心深處
你一定知道我很想你
但我還能說什麼
遊戲規則必須遵守

法官即將宣判
我得服從判決
看表演的觀眾
總是保持冷靜
遊戲再度登場
是愛人還是朋友
是大或是小
贏家通吃,勝者為王

我不想談
如果那使你感到悲傷
而我明白
你會前來和我握手
我向你致歉
如果那使你不好受
看到我如此緊張
缺乏自信
但你可以看到
贏家通吃
勝者為王
------------------------------------------------------------
今天陳小狗致贈的愛的小滑鼠忘在同學家,所以不便作畫
這給我們一個啟示,告訴我們愛的力量有多大

水能載舟,亦能覆舟
愛的力量可以帶來快樂,也能帶來毀滅
最終只是勝者為王,敗者為寇而已

Who will win?? I think the one who leaves first is the winner.
Definitely you win.
arrow
arrow
    全站熱搜

    毛頭小咩 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()